אחריות תאגידית והמחאה החברתית, או האם מה שטוב לציבור, טוב גם לעסק?
המחאה החברתית ששטפה את רחובות ישראל בקיץ האחרון מפנה אצבע מאשימה אל ממשלת ישראל, אך לא פחות מכך, אל התאגידים והחברות הגדולות במשק. הציבור מצפה היום מהתאגידים לנהוג כלפיו באחריות, בשקיפות ובהוגנות, שהם למעשה ערכי הליבה של האחריות תאגידית.
השאלה הנשאלת, היא האם ניתן לגשר על הפער שבין רצונו של הארגון להגדיל את רווחיו, לבין דרישת הציבור להתנהגות והתנהלות עסקית אחראית?
התשובה היא, כן. בהחלט. אחריות תאגידית היא המקום בו הוגנות ושקיפות מצד התאגיד משמשות מנוף לרכישת אמון הציבור, וכתוצאה מכך לשימור והגדלה של מעגל הלקוחות.
עברי ורבין מסביר על ההזדמנות שטומנת בחובה המחאה החברתית, עבור התאגידים.